20 Nisan 2018 Cuma

Bilinçaltı Temizleme Teknikleri

Kişisel gelişiminizle alakalı notlar alabilmeniz için bir defteriniz olsun. Duygu ve düşüncelerinizi yakaladıkça bu deftere not edebilirsiniz.

İlk sayfaya BEN yazın.

Sonra altına kendinizle ilgili bütün inançlarınızı yazmaya başlayın.

Zihninizi devreye sokmadan, aklınıza ilk gelen düşüncelerinizi yazın.

Olumlu düşünceler durmaya devam edebilir.
Olumsuz olanları tek tek ele alıp, olumlu düşünce kalıplarıyla değiştirelim.


İnsanlar kendilerini sevmiyor, oldukları gibi kabul etmiyor.
İnsanlar kendilerini affetmiyor.
Yüzeysel olarak görünmese bile, bilinçaltı düzeyde kendini sevmeme var.

İnsanın kendini sevmesi demek, iyi ya da kötü her haliyle, hatalarıyla sevaplarıyla sevmesi anlamına gelir. Bunu beceremiyoruz.

Bir başkası ile sıkıntı yaşadığımızda, "ben ona bu hakkı nasıl verdim" diye kendimize kızıyoruz.
"Ben nasıl böyle bir yanlış yaptım" diye kendimize kızıyoruz.
Kendimizle ilgili o kadar çok kızgınlıklarımız var ki, hiçbir şey bulamazsak, geçmişte yaptığımız bir hata için kendimize kızıyoruz.

O nedenle bu çalışmalarda ilk önce BEN çok önemli.

Kendi üzerimde çalışmaya başladığımda farkettim ki, alıp veremediğim tek kişi kendimmişim.

Dışarıda bir problem yaşadığımda, ilk önce dönüp kendime bakarım.

"Ben kendimi olduğum gibi seviyor, kabul ediyor ve derinden bağışlıyorum."
İlk olarak bu cümle ile başlayabilirsiniz.

Sabahları (mümkünse yüksek sesle) üç defa bu cümleyi okuyun.
Akşamları iki üç dakika tekrarlayın.

Olumlu düşünceleri inanca çevirebilmek için 21 gün çalışmak gerekiyor. Garanti olması için 25-30 gün de yapabilirsiniz. Fakat bu uygulamanın KESİNTİSİZ olması çok önemli!!

Hemen hemen bütün ilişkilerinizi, kendinizle olan ilişkiniz belirliyor.

Kendi öz güveninizi kazandığınızda, dışarıya karşı güven probleminiz de kalmayacak.

Her şeyin başı, sonu, kökü değer çalışması. Eğer kendi değerinizi bilirseniz, zaten bu değeri dışarıdan da görmeye başlıyorsunuz. Ve siz de başkalarına değer veriyorsunuz.
Kendinizi sevip değerli bulduğunuzda, herkesin aslında değerli olduğunu fark ediyorsunuz.

Bilinçaltı kesintiye uğramaz. Uyanık ya da uyuyor da olsak, sürekli alma halindedir.

Gece yatarken kendi sesinizle oluşturduğunuz ses kayıtlarını dinlemek etkili bir çalışmadır.

"Kendimi seviyorum. Çünkü çok değerliyim ve güvenilir bir insanım." gibi, kendi cümlelerinizle (çünkü en kolay kendi cümlelerinize inanabilirsiniz), mümkün olduğu kadar yumuşak, sakin, huzurlu bir ses tonuyla söyleyin. Uykuya dalma sürenize göre, örneğin 45 dakika uzunluğunda bir kayıt oluşturduktan sonra uykuya dalarken dinleyin.

21 gün kesintisiz uyguladıktan sonra bir hafta ara verin. Sonra ikinci bir cümleye geçebilirsiniz.

Karton Tekniği:

Bir kartona bir inanç cümlesi yazılır.
Yatak odasında yatağın tam karşısına yerleştirilir.
Gece yarısı uyanıp, ışığı yakmadan, sadece bir fener ile direk kartondaki yazıya bakılır.
Okumanıza bile gerek yok, sadece bakıp tekrar yatıp uyumanız yeterlidir.

Not: Aşağıda yazmış olduğum linkteki videodan daha ayrıntılı bilgilere ulaşabilirsiniz.

Konuşmacı: Serpil Ciritci / Kişisel Gelişim Uzmanı

https://www.youtube.com/watch?v=Lesw6NTPZBs




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder