24 Temmuz 2018 Salı

İKİ ADIMDA DİRENCİ BIRAKIN!



Bir şeyin olmasına, yapmaya direnç gösterdiğinizde ; onun tam tersine de direnç gösteriyorsunuz.
Her ikisini de çift taraflı serbest bırakmak gerekiyor.

Bu gösterdiğim direnci bırakmak için kendime izin verebilir miydim, bırakır mıydım? Ne zaman?
- Şimdi!
Bunu yapmamaya gösterdiğim direnci serbest bırakır mıydım? Ne zaman?
-Şimdi!

Para sahibi olmaya gösterdiğim direnci bırakmak için kendime izin verebilir miydim, bırakır mıydım?
Ne zaman? -Şimdi!
Para sahibi olmamaya gösterdiğim direnci bırakır mıydım? Ne zaman? -Şimdi!

Bir deftere iki sütun açın. İlk sütuna yapmam gereken şeyler, ikinci sütuna bununla ilgili hislerim yazın.
Örneğin;
İşe gitmek / Yorgunluk gibi.

Direnişi fark edip ona izin verdiğin anda, istesen de istemesen de onu bırakmış olursun.
O durumda olduğumuzu kabul etmek, o hissi gözlemlemek ve buna karşı koymayıp izin vermek can alıcı noktadır.
Farkedin, karşı koymayın ve buna izin verin!

Kokulara,seslere de direnç gösteririz.
Bazen bazı insanlara da direnç gösteririz. Bu rahatsızlığın sebebi, onları oldukları gibi kabul etmememizdir.
Bu direncin farkındalığınıza gelmesine izin verin, onu kabul edin ve sonra sorun.
- Onu bırakabilir miydim?

Bazen de bazı duygulara direnç gösteririz. Öfke, korku gibi.. Bunlara da kabul verin. Çift taraflı çalışın.
Başarılı olma kaygısında olan insanlar, başarılı olmaya direnç gösterdiği gibi, başarılı olmamaya da direnç gösteriyorlar.
Altında yatan nedenleri bulmak zorunda değilsiniz.

Direnci bıraktığınızda akan suyun önünü açmak gibi oluyor. Tekrar akışa geçmiş oluyoruz.
Başımıza gelen şeylerin hepsinin özellikle bir nedeni vardır. Mümkün olduğunca o nedenlere odaklanalım. Kendimizi bir durumun içinde bulduğumuzda "böyle bir şey yaşıyorum ve şu anda ne hissediyorum" dediğinizde o hissettiğiniz duygu, üzerinde çalışmanız gereken konuya da işaret eder.

Kaynak: Serpil Ciritci / Kişisel Gelişim Uzmanı

https://www.youtube.com/watch?v=Is6XJTM2UXY

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder