9 Ekim 2018 Salı

Zaman Yönetiminde 3 Taktik

Konuşmacı: Abdülkadir Akgündüz

“Başarıda zamana oranlanır emekler
Bu formülü bilmeyen ömür boyu emekler”
İnsanın zamanı yönetebilmesi için önce kendisini yönetmesi beklenir.
Zamana hakim olamasak zaman bize hükmetmeye başlar.
Hedeflerini somut olarak baş köşeye yerleştirmeyen insanı zaman yönetir.
İlerlemeyen yerinde de durmaz, kişiliği geriler.

Kendini yönetmenin 3 sırrı:
1.Plan
En kötü plan plansızlıktan iyidir.
Sabah evden çıkmadan, o gün yapılacaklar listesi yapılmalıdır. Küçük bir kağıda o gün yapılması gereken 10 madde yazılır. Arkasına da kesinlikle yapılması şart olan 3 madde yazılır. Böylece beyindeki 100 milyar sinir hücresine komut verilmiş olur.
Bu maddelerin ortak yanlarını fark edip aynı anda halletmenin yollarını bulursanız kolaylaşır.

2.Kötü alışkanlıkları terk.
Çözüm tavsiyesi; her hafta 1 kötü alışkanlığı terk edip 1 iyi alışkanlık edinmek.
Bunu yazılı hale getirin. Beyninize talimat vermeseniz bırakamazsınız.
O hafta en az üç yerde terk ettiğiniz ve edindiğiniz alışkanlığın kötülüğünü ve iyiliğini anlatın.
Talimatınız artık kesinleşmiş olacaktır.
3.Başlanan işi sürüncemede bırakmadan bitirmek.
Zihninizde muallakta olan üç şeyi belirleyin ve bitirin. (olumlu yada olumsuz)
Havada kalan işler zaman yönetimini engelleyecektir.
Zaman yönetiminde 3 taktik:
a)Plan yapmak.
Sabah yaptığınız 10 maddelik planı saat 11:00’de, 14:00’de ve 17:00’de kontrol edin.
Bu maddelemeyi yapanlar, yapmayanlara göre mutlaka daha çok iş yapıyor.
b)Prensip sahibi olmak.
10 madde kişisel, 10 madde ailevi, 10 madde sosyal, 10 madde mesleki prensip belirleyin.
Bu 10 maddeden de ölümüne taviz vermeyeceğiniz 3 maddeyi daire içine alın.
Her listenin altına şunu yazın.
“Prensipler taviz vermemek içindir.”
c)İşleri önem sırasına sokmak.
7 Tuzak:
1.Eldeki imkanları verimli kullanmamak.
2.Erken davranmamak.
3.İsabetli bir mevzi (büyük bir hedef) seçmemek.
4.Ne kadar zaman alacağını bilmemek.
5.Hemen şimdi başlamamak.
6.Uygun bir zaman beklemek.
7.İşi zihinde bitirmeden fiilde bitirmeye kalkmak.
Az zamanda çok iş için 5 öneri;
-Sizden daha akıllı, daha gönül adamı insanlarla çalışın.
24 saati 24 sene gibi yaşarsınız.
-Önemseyin, zaman kazanırsınız.
Muhataba değer verin.
İnsan ihsanın kölesidir.
-Zaman yönetiminde tavizsiz olun.
-Az konuşun.
Kamil insanın üç özelliği; az konuşur, az uyur, az yer.
Konuşkan bir kimsenin 24 saati yoktur 4 saati vardır. Tony Buzan
-Sonuçları değerlendirin.
Zamanı yönetenlerin 10 sırrı:
-Plana ayrılan 5 dakika verimli sonucu 5 kat artırır.
-Seher vaktinden sonraki 3 saat gündüzün 10 saatine bedel.
-Meşguliyet gelmeden geniş zamanlarda yatırım yapın.
-Zaman katillerine karşı uyanık olun.
-Odaklı seyredin. (İzleyeceğiniz şeyi izleyip kapatın.)
Saniyelere hükmedemeyen dakika ve saatlere hükmedemez.
-Bir işi yaparken birçok işi birleştirerek yapın.
-Zevk aldığınız işlere öncelik verin. Motive olursunuz.
-Eşref saatinizi belirleyin, yakalayın.
Bütün sıkıntılara rağmen içinizde çalışma, okuma, öğrenme aşkı , iştiyakı hissettiğiniz saattir.
ÖZET:
Zaman yönetimi için; düzenli zihin, düzenli uyku, düzenli uygulama gereklidir.
Düzenli zihin için – Zevk alarak çalışın
Düzenli uyku için – Erken yat erken kalkın
Düzenli uygulama için – Tavizsiz uygulayın ve bilinçli davranın (ne yaptığınızın farkında olun)

2 yorum: